Antti Vehviläinen
-
Published Date
9/18/20
Hallituksen budjettipäätös pidentää Saimaan kanavan sulkuja luo koko
Itä-Suomelle uudenlaisen tulevaisuuden. Sulkujen pidentämiseen,
reiluun 90 metriin, allokoitiin €90 miljoonaa ja kanavan vedenpinnan
tason nostoon €5 miljoonaa. Sekä rakennusaika että sen jälkeinen
aluskapasiteetin kasvu merkitsevät alueellisesti lisätuloja,
logistiikan uusinvestointeja, innovaatioita sekä parempia
...
Kaisa Hirvonen
-
Published Date
8/4/20
Vuoden 2019 alussa 4 maakuntaliittoa, Saimaata ympäröivät kaupungit
ja Saimaan vesiväyliä käyttävät yritykset päättivät, että Saimaan
vesiliikennettä on syytä kehittää. Päätöksestä syntyi Saimaan
vesiliikenteen kehittämishanke naviSaimaa, joka on osaksi rahoitettu
EU:n aluekehitysrahastosta.
naviSaimaa hanke täytti tässä kuussa vuoden ja se jatkuu ensi vuoden
huhtikuun loppuun....
Antti Vehviläinen
-
Published Date
6/5/20
”Saimaan kanava on tärkeä kuljetusreitti Itä-Suomen metsä-, kemian ja
rakennusteollisuudelle.” Lopultakin tämä fakta sai myös virallisen
tunnustuksen Väyläviraston äskettäin julkaiseman hankekortin
tiedotteen ensimmäisenä lauseena.
Tätä faktaa on teollisuuden, varustamojen, ahtaus- ja
huolintayritysten ja maakuntien taholta hoettu jo vuosikymmeniä.
Tasaisen tappavasti valtio on...
Antti Vehviläinen
-
Published Date
11/8/19
Vesitie ei kulu eikä pölise!
Tätä iskulausetta ja sen uudempia versioita on hoettu jo
vuosikymmeniä Vesitiet Ry:n toimesta. Kummallista kyllä, kyseinen
järjestö on lähes ainoa, joka on huomannut Suomen kolmannen
kuljetusmuodon, vesiteiden, olemassa olon.
Valtion vuosibudjetissa liikenteen osuus on vaihdellut eri vuosina
noin 2 miljardin euron molemmin puolin. Siitä vesiteille...